Black Hair

MyBlackHair Diary | Vj Aineko #30 Tunesie

Met een mooie bos vol natuurlijke krullen, een modellencarrière en een creatieve baan als VJ, heeft Kristel Doest (VJ Aineko) het maar druk! En hoe leuk is het om heerlijk mee te genieten van de activiteiten van deze naturalista en een kijkje achter de schermen te nemen? Dat het leuk is, bewijst Kristel in haar eigen MyBlackHair Diary, waarin zij haar maand van week tot week met ons deelt.

Na haar eerste huwelijksreis, besluit Vj Aineko het gewoon nog eens dunnetjes over te doen. Dit keer gaat ze naar Tunesië!

30_1

Omdat Marrakech eigenlijk eerder een citytrip in plaats van een vakantie was, hebben we voor oktober een 8-daagse vakantie naar Tunesië geboekt. Heerlijk om weer het regenachtig weer van Nederland te verlaten.

30_2

Bij aankomst was het aan het stormen! Best balen, maar omdat het Marhaba Hotel een all inclusive hotel is, was het toch minder erg. We hoefden niet de regen in om ergens te eten en er was zoveel op hun terrein (buiten- en binnen zwembad, hamman, restaurants, etc.), dat we ons echt niet verveelden.

30_4

Op schiphol hadden we een 12 jaar oude wisky van Johny Walker gekocht om te vieren dat we elkaar al weer 12 jaar kennen. Dus de eerste paar dagen hebben we heerlijk pratend op het balkon gezeten met een drankje in de hand. Ookal regende het, de temperatuur was alsnog boven de 25 graden. 🙂

2-daagse Sahara tour

30_5

Ik wil toch altijd een beetje cultuur zien. Zeker in een land waar ik voor het eerst ben, dus hebben we een Sahara tour geboekt waarmee we binnen 2 dagen  met de bus 1200 km zouden afleggen.

Amphitheater El Djem

30_6

Onze eerste stop was het Amphitheater van El Jdem: Dit Amphitheater is rond 238 gebouwd en in de kelders (waar vroeger slaven en dieren gehouden werden) hebben ze de scenes van de film Gladiator gefilmd.

De Berbers

30_7

30_8

30_9

We zijn op bezoek gegaan bij een traditionele Berber woning. De Berbers die we bezochten wonen in de bergen. Ze hebben hun huizen in de bergwanden gehakt.

30_10

Daarna gingen we lunchen. Bij de luchbreak was er een man met een Dromedarus jong. Voor een muntje mocht je het melk geven.

Quad racen door Sahara woestijn

30_11

Na de luchpauze reden we door tot de rand van de Sahara. Je kon er kameel, buggy of quad rijden.

We gingen voor de quad. Helaas had Rashleigh pech en sloeg zijn motor om de paar minuten af. Echt rond scheuren zat er dus niet bij. 🙁

30_12

Ondanks dat het ontzettend hard waaide en ik (omdat ik geen doek om had) constant zand in mijn mond, ogen en haar kreeg, was er wel een prachtig uitzicht.

Hotel El mouradi in Douz

30_13

We gingen overnachten in de Sahara. Na het eten namen we met z’n alle een duik in het binnenzwembad. Hierdoor ging gelukkig al dat zand uit mijn vlechtjes. De frisse duik zorgde voor afkoeling.

Van de receptie kregen we een extra grote en luxe kamer omdat we op honeymoon waren en het hotel waar we eigenijk hadden moeten overnachten vol geboekt was. Dat maakte bij mij natuurlijk heel veel goed. 😀

Zonsopgang

30_14

De volgende ochtend stonden we om 03:30 uur op (!) .Omdat er zo goed als geen lichtvervuiling midden in de Sahara is, kon je zoveel sterren zien voordat we weer in de bus stapte.

We reden over een zoutvlakte en stopte langs de weg om de zonsopgang te zien.

Tataouine

30_15

Ik wilde deze tour vooral doen vanwege de stop bij het dorp Tataouine. Met een jeep zijn we naar dit dorp gereden. Deze plek is gebruikt als filmset voor de  planeet Tatooine in de film Star Wars.

30_16

Dit vond ik wel het ultieme huwelijkscadeau voor mijn nerdy Star Wars crazy man.

Het was een succes: Ik heb nu filmbeelden van Rashleigh die als een klein kind supergelukkig door het dorp rond loopt XD

Oase

30_17

30_18

Met een kar die aan een paard gespand was reden we door een oase.

We hebben geleerd hoeveel verschillende vruchten aan de bomen groeide (citroen, manderijn, olijven, bananen, etc.). Er was een super oude man van in de 80 die nog steeds zonder moeite de boom in klom om vruchten te plukken.

30_19 30_20

Daarna reden we met de jeep verder naar een berg gebied waar er een waterval en natuurlijke waterbron was. Veel van de waterval was er niet te zien, het was een erg klein stroompje,  maar wat was het fijn om even af te koelen in het water.

Moskee in Kairouan

30_21

De laatste stop was bij de grote moskee in Kairouan. Je mag deze moskee als niet-Moslim niet betreden tijdens de diensten. Maar er vlak naast is er een winkel waar je op het dak wel een kleine glimp kan opvangen wat er binnen de muren gebeurd. Helaas liepen we achter op schema, dus was er geen tijd meer om de zouk (markt) naast de moskee te bezoeken. Dat vond ik eigenlijk niet zo erg, want na twee dagen in de bus zitten, wil je gewoon terug naar je hotel.

The all-inclusive lifestyle

30_23 30_24

30_25

Bij terugkomst waren we echt helemaal kapot!

Het weer was gelukkig flink opgeklaard (droog, zonnig en boven de 33 graden!), dus hebben we de laatste dagen langs het zwembad gelegen. Biertjes en broodjes: alles was lekker binnen handbereik.

30_26

De laatste paar dagen kwam het eten van het hotel me toch de neus uit, dus gingen we uit eten. Ik had er genoeg van dat sommige toeristen gewoon voordrongen in rijen: zo kinderachtig! Daarom was  Bonaparte een welcome change of scenary. Geen massa productie, leuk interieur en lekker rustig.

30_27

Daarna gingen we maar eens een keer kijken naar het animatie team van het hotel. Het was niet echt mijn ding, maar gelukkig eindigde hun show niet lang nadat we  daar aankwamen. Daarna was het disco tijd en kwam er een man langs om rozen aan de koppels te verkopen.

30_28

Una Storia was het restaurant waar we onze laatste avond aten. Ik koos – omdat ik me niet zo lekker voelde – voor een simpel pasta gerecht. Rashleigh koos voor een Tunesisch gerecht, wat natuurlijk weer veel lekkerder was dan die van mij.

30_29

30_30

En daarna was het weer terug naar Nederland. 🙁

Halloween

30_31

Oktober is natuurlijk ook de maand van Halloween. Dit was mijn kleding voor Encore Fright Night: Mijn Skeleton Voodoo Woman outfit.

30_32

Ook mijn “leraren” outfit moest Halloween uitstralen. ;D

30_33

De klas was zo goed bezig, dat ik zelf tijd had om te doodlen.

Hier kun je trouwens de lyrical video opdracht bekijken die de studenten hebben gemaakt. Ze moesten de lyrics animeren op de muziek:

30_34

Volgende blog:

Mijn favoriete winter outfits en Wedding Wonderland Fotoshoot

Ik ben één van de oprichters en bedenker van MyBlackHair.nl. Altijd op zoek naar iets leuks en iets beters voor het haar!Met mijn blogs en artikelen hoop ik jou op weg te helpen naar een excellente haarverzorging ;) Loves: BF, kids, hair, beauty, online shopping(!), MyBlackHair, social media, iPhone, MacBook, fashion, (steeds meer) beauty, nagellak, lipbalm