Black Hair

Jada Pinkett Smith probeert Carol’s Daughter te redden

Een paar dagen geleden bracht bijna iedere ‘blackhair’ website het slechte nieuws over één van de meest bekende Amerikaanse blackhair merken: Carol’s Daughter. Het bedrijf vroeg namelijk faillissement aan voor 5 van haar 7  brand stores. Gaat het dan zo slecht met het bedrijf dat Lisa Price in de jaren ’90 letterlijk vanuit haar keuken begon? Cijfers tonen in ieder geval aan dat de verschillende winkels sinds 2010 verlies leden. Door de faillissementsaanvraag van de 5 winkels zijn tientallen medewerkers hun baan kwijt. Klinkt best deprimerend, maar als we de woordvoerders van Carol’s Daughter moeten geloven zijn deze faillissementen het startpunt voor een nieuwe strategie. En om dit laatste nog maar eens te onderstrepen promootte actrice Jada Pinkett Smith in enkele zinnen het merk:

 jadapsmith

I know you all often see my hair in various ways, but what you see in these pics is MY natural hair. I’ve taken care of this mane with CAROL’S DAUGHTER products for over 15 years, specifically…Lisa’s Hair Elixir. With that said, Carol’s Daughter is still going strong, despite some misleading press, so much so you can now find it in Target, on HSN, Ulta and Sephora inside JCPenny.
My hair would like to say thank you to Lisa Price of Carol’s Daughter for making products that actually nourish the scalp and hair;) J.

Jay-Z, Steve Stoute, Jada & Will

Prachtig haar heeft Jada! En as we haar moeten geloven leverde de producten van Carol’s Daughter daar een grote bijdrage aan. Dat Jada in alle negatieve commotie rondom het merk, een positief bericht plaatst over de producten, is niet vreemd. Samen met onder meer Jay-Z, Steve Stoute en haar man Will Smith investeerden ze namelijk veel in het merk.

jadamarycarolsdaughter

Misschien heb je het nooit geweten of is het je ontgaan, maar het verhaal van Carol’s Daughter is eigenlijk een prachtig verhaal: eigenaresse Lisa Price startte jaren geleden met het vervaardigen van natuurlijke beauty producten; gewoon in haar keuken. Haar klanten waren erg tevreden met haar producten en het bedrijf begon langzaam te groeien. Haar ‘Big Break’ kwam echter nadat ze in 2002 bij The Oprah Winfrey Show op de bank kwam te zitten (bekijk hier een filmpje waarin ze erover vertelt). HipHop mogul Steve Stoute zag dat en investeerde samen met onder meer Jay-Z, Jada & Will Smith in het merk. Wat eens een klein bedrijfje was, werd door de ‘injectie’ van deze mediamagnaten ineens gigantisch. De producten zijn in Amerika overal te verkrijgen en werden gepromoot door onder meer Solange Knowles en zangeres Cassie.

carols-daughter-solange cassie selita

Wat nu?

Het goede nieuws is dat het bedrijf dus nog blijft bestaan! Op de website van blackgirllonghair.com kun je er iets uitgebreider over lezen. De producten van Carol’s Daughter zijn in Nederland te koop via onder meer naturalblackhair.nl. Ga je naar Amerika? Dan vind je ze in Target en honderden (misschien wel duizenden) retailwinkels. Wij hopen in ieder geval het beste voor het merk!

 Heb jij de producten van Carol’s Daughter wel eens gebruikt?

Hey! Ik ben Aisha, samen met tweelingzus Meg, de bedenker en oprichter van Myblackhair.nl. Ik heb van alles met mijn haar gedaan - heel veel vlechten, weave, curly & relaxers - maar nu draag ik mijn natuurlijke krullen. Yep, I'm a natural, maar vind het vaak nog heerlijk om superlange nepvlechten te dragen. Geniet van mijn posts, geschreven vanuit het tropische Suriname :) Loves: hubby, son, daughter, family, friends, Macbook, social talk, fun, laugh, smoothies