Black Hair

Het gezicht achter het succesvolle Pearl Event

pearl_event_1

Wij houden wel van powervrouwen. Vrouwen die het aandurven om iets nieuws te beginnen en al hun passie en energie in hun ideeën steken. Amy Scholten is zo’n powervrouw! Zij organiseerde vorig jaar voor het eerst een event voor de multiculturele vrouw en man in de Jaarbeurs Utrecht. Met haar Pearl Event hoopt ze een platform te creëren en uiteindelijk te groeien tot  Europa’s grootste urban event.

We kennen Amy al een jaartje (vorig jaar stonden wij ook op ons MyBlackHair Plein tijdens Pearl Event) en we vonden het een leuk idee om jullie ook eens kennis te laten maken met deze energierijke dame en jullie een kijkje te geven behind the scene.

Maar first thing first. Vertel eens over jezelf. Wie is Amy Scholten? 

“Amy is druk, creatief, heel erg gevoelig en redelijk kwetsbaar. Ik sta graag voor iedereen klaar en wil altijd graag helpen. Soms ben ik te aanwezig en moet ik even een stapje terug doen, maar mijn bedoeling is altijd goed en mensen die mij kennen, die weten hoe ik ben en nemen mij ook hoe ik ben. Ik ben altijd vrolijk, altijd opzoek naar gezelligheid met vriendinnen onder elkaar en fantasierijk. Ik ben wel maar toch ook weer niet voorspelbaar. Ik hou van de kleine dingen in het leven die mij blij maken en weet dat ook te waarderen. Ik sta niet altijd met beide benen op de grond, maar zweef altijd boven de grond. Mijn interesse in de paranormale wereld en niet geloven in toeval staan best wel hoog bij mij. Verder vind ik het heerlijk om lekker op de bank te zitten met vriendinnen, lekkere hapjes, wat drankjes en gezellig kletsen en spelletjes doen. Ik heb me eigen kleding smaak en ga soms met de mode mee, maar vaak kijkt mijn partner mij ook aan van: ‘’Amy, wat heb je nu weer aan’’, natuurlijk trek ik mij daar niets van aan.”

pearl_event_5

Tijdens je studententijd ontdekte je liefde voor andere culturen. Je wilde meer dan studeren en werken. Hoe gaf je hier uiting aan?
“Ik wilde reizen en de wereld zien. Ik heb toen mijn opleiding in 2,5 jaar afgerond. Nadat ik mijn opleiding had afgerond, ben ik gaan werken voor de overheid. Ik zat daar alleen niet helemaal op mijn plek. Ik kon niet stilzitten en had duizend en 1 ideeën, maar wist tegelijkertijd ook niet wat ik nou wel wilde. Ik besloot mijn baan op te zeggen en te gaan backpacken en de wereld te zien. Wat een rondreis door Australië moest worden, eindigde na een maand al in Indonesië. Ik zou hier alleen een weekje blijven om te kijken waar mijn roots lagen, maar ik verloor hier ook mijn hart. Ik bleef hangen in Indonesië en reisde van eiland naar eiland. Daar ontdekte ik ook dat ik graag wilde ontwerpen. Ik begon daar met het ontwerpen van een eigen kledinglijn, maar bij terugkomst in Nederland heb ik dit niet doorgezet. Teveel vergunningen die ik moest hebben en de kosten waren ook een stuk hoger dan in Indonesië.
Daarna heb ik nog veel reizen gemaakt naar o.a. China, Australie, Indonesie, Borneo, Mexico, Brazilie, etc. Ik kwam er steeds meer achter dat ik veel interesse had in andere culturen en dat ik dit wilde overbrengen aan mijn familie en vriendinnen in Nederland.”

pearl_event_2

Dat klinkt avontuurlijk! Hoe ben je uiteindelijk op het idee gekomen om een multicultureel event neer te zetten?
“Ik importeerde huidverzorgingsproducten uit Brazilië (Brazilian Fruit Cosmetics) en stond op veel beurzen te verkopen. De geuren waren zoet en exotisch en niet aantrekkelijk voor de gemiddelde Nederlander. Ik merkte dat mijn doelgroep deze beurzen niet bezochten. De beurzen die zij wel bezochten werden vaak georganiseerd in kleine gymzalen en buurthuizen. Ik vond dat ‘wij’ ook een grootschalig event als de huishoudbeurs, Libelle Zomerweek en Magriet Winterfair verdienden. Toen dacht ik: als niemand het doet, ga ik het zelf doen. En zo gezegd, zo gedaan!”

pearl_event_4

Het eerste Pearl Event was vorig jaar een groot succes. Wat vind jij zelf zo bijzonder aan het event?
“Het is een event waar IK het leuk vind om naar toe te gaan. Het is een beurs voor de hippe, trendy, urban man en vrouw. Er is verder geen grootschalige beurs waar je alles vind op het gebied van black hair, fashion, lifestyle, health, beauty & food. Het is heel interactief en dat maakt ons uniek ten opzichte van andere beurzen. Zo zijn er overal fotomomenten waar je met je vrienden op de foto word gezet, leuke optredens van artiesten, standup comedy, een veiling voor het goede doel waarbij je mee kan bieden op leuke prijzen zoals leuke beauty producten/behandeling, hotelovernachtingen, schoenen, kleding, etc. Pearl is een Urban lifestyle evenement voor de man en vooral vrouw van NU. Hier vindt ze haar informatie, haar producten, haar workshops, haar entertainment, haar ontspanning, haar vriendinnen, haar voorbeelden en vooral haar bevestiging dat zij met haar eigen kleurrijke stijl er goed uitziet.”

pearl_event_6

Wat kunnen bezoekers dit jaar verwachten?
“Bezoekers worden bij binnenkomst al in de watten gelegd. Zoals een echte “lady of gentleman” wordt je jas aangenomen en ontvang je een kaartje waarmee je kans maakt op 1 van de 1000 PEARL goodiebags. Op de rode loper is er een fotomoment in je mooiste outfit en kan je tevens worden gefotografeerd voor de “Wall of fame”. Na ontvangst van een glas Pink Moscato ben je helemaal klaar om de beursvloer te betreden en je te laten inspireren door alles wat er om je heen gebeurt. Zo kunnen bezoekers de verschillende pleinen bezoeken, is er een talentenjacht voor zangers en rappers en een make up battle voor de gekleurde huid met als thema ‘Urban World of Colour’. Het hele programma is te vinden op onze website“.

pearl_event_3

Dat belooft heel wat moois! Met welke boodschap wil je dat je bezoekers het event weer verlaten?
“Pearl staat voor een unieke edelsteen, de parel, en vergelijkt deze met de vrouw van NU. Zoals het vormen van een parel een mysterie is, zo is het vormen van de vrouw dat ook. De vrouw van NU is namelijk een stijlvolle mix van culturen en wordt hierdoor beïnvloed. Net als andere stenen heeft een parel aandacht en zorg nodig om te kunnen stralen. PEARL zorgt ervoor dat de vrouw van NU straalt als nooit tevoren en getriggerd wordt om het uiterste uit zichzelf te halen.”

Natuurlijk zijn ook wij dit jaar weer partij bij het Pearl Event. Dit jaar wordt het nog groter en nog gezelliger! Je kunt alvast early bird tickets bestellen via www.pearlevent.nl.  Je betaalt dan 10 euro in plaats van 14,95 euro. Houd ook onze Facebook pagina in de gaten.We geven namelijk elke weel 2×1 tickets weg!

Meer info over Pearl vind je op Facebook en op www.pearlevent.nl

 

Ik ben één van de oprichters en bedenker van MyBlackHair.nl. Altijd op zoek naar iets leuks en iets beters voor het haar!Met mijn blogs en artikelen hoop ik jou op weg te helpen naar een excellente haarverzorging ;) Loves: BF, kids, hair, beauty, online shopping(!), MyBlackHair, social media, iPhone, MacBook, fashion, (steeds meer) beauty, nagellak, lipbalm